Fara tema

În loc de temă

De multe ori numele de “temă” poate să înhibe tinerii învățăcei să facă exercițiile pentru acasă, astfel încât folosesc denumirea de “JOC” în loc de “temă”.
Aceasta este o exemplificare de “joc”pentru acasă, luată chiar din caietul uneia dintre elevele mele, iar culorile folosite au fost alese de ea tocmai ca să se simtă implicată în proces.

Da, uneori nu scriu frumos, clar și ordonat așa cum mi-aș dori, iar acestea pentru că încerc să pierd cât mai puțin timp cu scrierea, având în vedere răbdarea încă în exercițiu a elevului meu de vârstă mică.

Nu de puține ori înregistrez lecțiile și temele pentru acasă pe care le fac împreună cu elevii, pe care apoi le trimit părinților. În acest fel copiii, fie sunt ajutați de părinți (acolo unde găsim disponibilitate și răbdare, respectiv vocabular comun), fie pot asculta ce au de îndeplinit și mai ales cum au de făcut “jocul” acasă.

La această lecție am învățat locul pe portativ al primelor trei note muzicale din Octava Centrală, în cheia Sol, respectiv cum arată duratele, indiferent de înălțimea notelor folosite, iar în clipul pe care îl veți vedea și asculta, arăt cum să ne folosim de “joc”.

Sugestie pentru profesori: scrieți cât mai puțin la ora unui elev de până în 7-8 ani, se va plictisi și îi veți pierde disponibilitatea, respectiv atenția.

Înregistrați fie cu ajutorul elevului dumneavoastră ceea ce considerați a fi esențial și util pentru acea oră, fie singuri, de preferat la sfârșitul lecției.

Nu filmați chipul elevului dumneavoastră fără aprobarea în prealabil a părinților, fără aprobarea elevului dumneavoastră (poate nu se simte confortabil să faceți acest lucru sau din contră) și în niciun caz nu postați pe social media filmări în care se vede chipul său (repet, fără aprobarea părinților și a elevului) chiar dacă înregistrarea o faceți în beneficiul acestuia.