Recapitulăm şi improvizăm cu Terța Maaare

Fetița pe care o veți vedea în clip dorea să improvizeze şi de data aceasta era timpul pentru improvizația “învățată”, improvizația – lecție.

De obicei la o şedință improvizăm liber, iar la următoarea învățăm vocabular nou, adică material muzical nou pentru improvizație şi tot aşa.

În acest clip exersăm şi recapitulăm pe claviatură toate terțele mari într-un mod organizat, aşa cum v-am învățat la lecția terței mari: terțe albe (3), terță neagră (1) şi terțe “dalmațiene” (8) (da, aşa am botezat combinația de clape alb-negru sau negru-alb).

Chiar dacă ați văzut lecția terței mari cu mine, cred că este util în procesul vostru de învățare să observați elevi cu vârste diferite, niveluri diferite de înțelegere şi experiență pentru că acestea vă vor ajuta să învățați voi înşivă lecția dorită mai bine, mai profund, din perspective diferite.

Aici, deci, experimentăm terțele mari “plăcintă” sau “claxon”, adică avem prima, secunda mare şi terța mare cântate deodată, placat.

În acest fel pot vedea şi simți în mâna şi în degetele mele cele două tonuri care compun terța mare, deci voi cunoaşte din interior terța cu tot cu distanțele care o compun.

Plus că va fi amuzant şi interesant în momentul în care încep o improvizație să aud suprapunerea de mai multe terțe făcute ca în această lecție.

De asemenea, am avut nevoie să lucrăm şi la postură, respectiv provocările tehnice: cum țin brațul, antebrațul, încheietura, palma şi degetele, nu doar la materialul pe care îl cânt. Deci ne ocupăm de acest “ce”, dar şi de “cum” îl cânt.

Mai jos iată şi improvizația de la sfârșitul lecției de pian:

Jucați-vă şi voi, improvizați pe toată claviatura cu terțele mari păcintă sau claxon (cum vă place vouă să le numiți), jucați-vă ca şi cum ați mânui o bucată de plastilină, modelați terțele, faceți-le “claxon”, treptat, ascendent, descendent, suprapuneți-le în ce fel vă doriți voi, doar să ascultați cu maximă curiozitate şi bucurie.

Spor la modelat!