Cum aflu tonalitatea unei piesei muzicale
Răspunsul este simplu, de altfel îl puteți asculta în videoclipul de mai jos pe care l-am făcut cu ajutorul uneia dintre elevele mele. Ce am spus, dar nu se aude bine în videoclip este numele piesei pe care o lucram în acel moment: Song of the bee de Edna Mae Burnam, o autoare de piese […]
10 cărţi pentru copii despre compozitori
Aveam 10 ani când am început primele lecții de istoria muzicii. Profesoara ne citea de pe niște foi îngălbenite despre compozitori cunoscuți sau nemaiauziți și mergeam pe repede înainte pentru că (cel mai probabil) programa era încărcată și noi aveam toată ora de scris. Nu aveam timp să ascultăm aproape deloc înregistrări cu piese ale […]
Este necesar auzul muzical pentru începerea lecțiilor de muzică, instrument/canto?
Auzul muzical este una dintre cele mai importante abilități de care avem nevoie când facem muzică pentru că auzul muzical este acea abilitate care îmi va trimite în creier informația că ceea ce cânt este intonat corect sau nu, că trebuia să cânt mai sus sau mai jos, mai tare sau mai încet, mai expresiv […]
Cântecul tău…
“Pentru a cânta trebuie să ai un cântec în inimă; dar noi, pierzând cântecul, alergăm în căutarea cântărețului”. Jiddu Krishnamurti – Despre educație, editura Herald Cuvintele lui Krishnamurti au rezonat profund cu ființa mea. De ce? Pentru că de-a lungul anilor auzeam des: “Fă ca mine!” și atât de puțin “Tu cum ai face?”… […]
Cum să memorez un sunet muzical și de ce să îl memorez?
Pentru a cânta bine la un instrument muzical este esențial să pot cânta cu vocea. Aici nu mă refer la abilitățile tehnice specifice artei cântului, ci strict la a putea reda sau imagina mai întâi un sunet, apoi mai multe până la înlănțuirea lor sub forma liniei melodice (impropriu spus, melodie; specific: temă sau subiect […]